fredag 26. juli 2013

Topp 10 ting å ha i sekken på minituren med barn.

På korte turer med barn på 2 til 4 timer er det ikke så mye jeg tar med meg.
Barna må bære egen sekk med drikkeflaske, mat og ekstra tøy.  De andre tingene bærer jeg selv i sekken. Listen jeg kommer med er ikke noe fasit.
  1. GPS - Lag rute og punkter for å dele opp turen og la barna få navigere.
  2. Turgodt - Frukt eller sjokolade.
  3. Spikkekniv - Skarp med godt grep for barn
  4. GoPro kamera  - Kamera som tåler en støyt og er vanntett.
  5. Våtservietter - Minipakke, eventuelt toalettpapir
  6. Plaster - Pluss litt til sår og stikk
  7. Søppelsekk - Jeg lærer barna å plukke søppel på leirplass og stien. 
  8. Mat - Mat til meg og påfyll for ekstra sultne barn
  9. Telefon - På lydløs eller avslått kun for bruk i nødstilfeller.
  10. Klær - Ekstra skift, regntøy og Buff.
Noe jeg kanskje burde tatt med  som ikke kom på lista denne gangen er kart, kompass, fyrstikker, vannflaske, kaffekjele


Min neste liste topp to liste blir hva jeg gjør av forberedelser til turen.
Hva mangler på turen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar