fredag 9. august 2013

Øvelse gjør mester i å sette opp telt for barn før overnattingsturen med sovepose og liggeunderlag.

Før jeg skal ut på tur med barn er det greit å ha øvd litt på å sette opp teltet. Barna synes det er spennende å overnatte alene i telt hjemme i hagen så jeg lar de være test kaniner. Jeg har ennå til gode å treffe et barn som ikke synes det er stas å dra på telttur. Jeg lar barna få teste soveposer og liggeunderlag de skal bruke så de er kjent med dette før turen.


.
Det er viktig å sjekke at alle delene er med før en legger ut på tur. Stenger, plugger og barduner sjekker jeg før hver tur. Jeg retter ut og vasker pluggene før turen. Dette burde jeg ha gjort da jeg kom hjem fra siste tur, men det blir som oftest glemt. Jeg tar med rikelig med barduner i tilfelle vind. Jeg tar gjerne med en ekstra tykk presenning som jeg kan legge under teltet eller bruke som tarp.
Her er mine 10 på topp tips av hva jeg har i sekken på tur med barn:
 Hvilke type telt brukere du på tur med barna?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar